
- Tämä tapahtuma on mennyt.
Digiosaajan sisällöntuotanto -verkkokurssi (itseopiskelupaketti)
1.10.2020 klo: 17:00 – 31.12.2020 klo: 20:00

Digiosaajan avainsanoja ovat löydettävyys, hyödyllisyys, asiakaskokemus, luottamus.
Jos minä googlaisin niillä hakusanoilla, joilla sinun yrityksesi haluaa tulla löydetyksi ja saada tuotteita tai palveluita myydyksi, löytäisinkö sinun tuotteesi tai palvelusi? Jos löytäisin, millaiselle sivulle päädyn, millainen on asiakaskokemus, löydänkö tuotteet ja palvelut, kuvat ja lisätiedot helposti, tiedänkö mitä minun pitää tehdä?
Myynnin ja markkinoinnin digiosaaja tietää miten toimivat verkkosivut rakennetaan, miten lukijoita houkutellaan liikkumaan sivuilla, miten sisällöt avainsanoitetaan, mitä asioita sivuilla pitää olla ja miksi blogi on loistava sisäänheittäjä ja luottamuksen rakentaja.
Digiosaaja tietää myös miten luodaan kävijöille mahdollisuus siirtyä ja jakaa sisältöjä someen ja miten somesta ohjataan verkkosivuille. Digiosaajista parhaat palkitaan somessa tähdillä ja jakamisella ja sekin luo luottamusta, joka on kaupankäynnin perusta.
Digiosaajan sisällöntuotanto sisältää kolme 45 minuutin opetusvideota. Kolme aihetta, jotka tukevat toisiaan, mutta jotka voit katsoa myös itsenäisinä oppimissisältöinä.
1. Verkkosivu
Yrityksesi digitaalinen sydän sykkimään: eri vaihtoehtoja alustoiksi, rakenne, sisältökokonaisuudet, avainsanat ja visuaalisuus
- Sivun tehtävä ja eri vaihtoehtoja rakentaa verkkosivuja
- Mitkä kolme asiaa ratkaisevat jatkaako kävijä etusivulta matkaa
- Rakenne
- Sisältökokonaisuudet
- SEO ja avainsanat
2. Persoona ja blogi
Uskalla rajata ja tunnista asiakkaasi tarpeet ja tavoitteet
- Kuka on verkkosivusi kävijä ja asiakkaasi (persoona) sisältöjen luominen ostopolun eri vaiheisiin, toiminnot ja kehotteet sekä blogin merkitys liikenteen lisääjänä. Blogin perustaminen.
- Kenelle sivusi ovat?
- Persoona/lukija/asiakas
- Ostopolun vaiheet ja sisällöt eri vaiheissa
- Blogin merkitys, perustaminen ja sisällöt
3. Some
Sisältöjen jakaminen ja verkkosivun markkinointi eri some-kanavissa, miten viet sisällöt sinne missä asiakkaasi ne löytävät.
- Pistä some tukemaan verkkosivuasi
- Liikenteen ohjaus
- Jakaminen ja aktiivisuus
- Maksulliset mahdollisuudet
- Vinkkejä somen sisällöntuotantoon
Koulutuksen jälkeen tiedät millaisen verkkosivun tarvitset, osaat vertailla eri vaihtoehtoja ja luoda toimivan rakenteen jonka avulla joko ostat palveluita tai teet itse.
Ymmärrät asiakaskokemuksen merkityksen ja tajuat mitkä sisällöt houkuttelevat lukijoita ja saavat kiinnostuksen heräämään. Ja mistä Google ja asiakkaasi tykkää.
Saat opit sosiaalisen median ja verkkosivun vuorovaikutukseen ja liikenteen ohjaamiseen somesta verkkoon.
Kouluttajana on Marja Nousiainen, FutureMarja, joka luo toimivia sisältösuunnitelmia ja osaa sanoittaa erilaisten yrittäjien tuotteita ja palveluita verkkoon löydettäviksi ja houkutteleviksi. Marja on itse suorittanut digiosaajan opinnot Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa 2019 ja kouluttanut satoja digiosaajia mm Suomen Yrittäjäopistossa. Intohimona on tuupata yrittäjiä menestymään digitaalisilla alustoilla vahvan brändin ja toimivan sisältömarkkinoinnin avulla!
Tämä verkkokurssi on maksuton ja käytettävissä vuoden 2020 loppuun!
Vain ilmoittautumalla saat linkin ja pääset hyödyntämään tätä itseopiskelupakettia omassa tahdissasi kaikessa rauhassa!